logo
070214122244havermout.jpg

Zelf vind ik het altijd bijzonder interessant om te lezen wat andere mensen dagelijks eten. In tijdschriften en op andere blogs scroll of blader ik altijd het liefst direct naar de eetdagboeken. Noem het een beroepsafwijking! Op de leuke blog Eat.Run.Love van Jessica staan ook regelmatige food diaries en ze vroeg mij om ook een week lang een dagboek bij te houden. Oh oh, confronterend… Maar wel leuk om te doen, zeker omdat een food choach daarna een reactie geeft op mijn eetpatroon en me eventueel tips geeft. Om jullie ook een glimp te gunnen in mijn dagelijks leven beschrijf ik hier mijn eetdagboek van maandag tot woensdag. De rest lees je op Eat.Run.Love, evenals het advies van de food coach. (Fingers crossed dat ik niet hoef af te kicken van mijn chocoladeverslaving!) 

 

Maandag

Mijn ontbijt bestaat uit havermout met amandelmelk. Ik meng er ook rood fruit uit de diepvries doorheen, evenals een eetlepel chiazaadjes en 2 fijn gesneden dadels. Eroverheen wat geschaafde amandelen. Tussendoor eet ik twee rijstwafels met zelfgemaakte 'Nutella' van hazelnootboter, cacao en ahornsiroop. (Het recept voor die 'Nutella' volgt later deze maand op Foodness!) 
Als lunch eet ik een wrap met spinazie, Hüttenkäse en een halve avocado. Tussendoor snack ik een bakje kwark met walnoten, amandelen, gojibessen, rauwe cacao nibs en hagelslag. Daarna nog twee beschuitjes met roomboter en hagelslag. 

 

's Avonds ga ik sporten met de meiden van de GirlsLove2Run crew, dus ik eet om half 5 alvast een klein bakje pasta met tuinboontjes en cacao pesto (van Hotel Chocolat, zó lekker!). Na afloop van de workout eet ik een paar sneetjes stokbrood met mijn zelfgemaakt spread van erwten en hüttenkäse (zie de foto hieronder) en thuis nog een paar sneetjes stokbrood met pindakaas en een appel.
Ik drink – zoals altijd – de hele dag door thee, het liefste groene of witte thee. 

 

Spread van erwten, huttenkase en munt

 

 

Dinsdag

Vandaag bestaat mijn ontbijt uit magere kwark. Ik heb een emmertje waarin ik chiazaad, lijnzaad, sesamzaad, pompoenpitten en zonnebloempitten heb gemengd. Daarvan gooi ik een eetlepel door mijn kwark, samen met een paar hazelnoten, walnoten, goji bessen, cacao nibs, in rauwe chocolade gehulde moerbeien en (ssst!) en scheut hagelslag. Tussendoor eet ik twee rijstwafels met zelfgemaakte Nutella.

 

Met de lunch eet ik een kleine salade van kikkererwten, spinazie en makreel, plus een hand gezouten amandelen en pecannoten. Tussendoor snack ik een appel die ik in partjes snijd en besmeer met pindakaas, plus twee rijstwafels met gewone Nutella. 's Avonds ga ik even op de hometrainer zitten om mijn spierpijn van maandag eruit te fietsen terwijl ik een aflevering Breaking Bad kijk. Daarna draai ik een salade in elkaar van rucola, geroosterde zoete aardappel, geitenkaas, blauwe bessen en pistachenoten. Mijn vriend vroeg me smekend om vlees, dus hij krijgt er een braadworst bij. Als avondsnack neem ik een bakje magere kwark met geroosterde amandelen, rauwe cacao nibs en een fikse scheut hagelslag.

 

 

Woensdag

's Ochtends ga ik voor mijn werk naar bikram yoga: 1,5 uur zweten in een ruimte van 40 graden. Heerlijk! Ontbijt is magere kwark met blauwe bessen, een schepje gemengde zaden, walnoten, goji bessen en een eetlepel agavesiroop. Tussendoor eet ik drie rijstwafels met zelfgemaakte Nutella.

 

Lunch is weer een kleine salade van kikkererwten, spinazie en makreel, plus twee crackers met kaas. Ik maak vaak dubbele portie, zoals ook van deze salade, en eet er dan twee dagen van. Tussendoor eet ik een appel en een handvol dropjes. Na werk drink ik eerst een borrel met een vriendin: een glas rode wijn en een spa rood. Ik ben om 9u thuis, waar mijn vriend gekookt heeft en me speklapjes, gebakken aardappelen met mayonaise en gekookte wortels voorschotelt. Ik eet mijn bord half leeg en geef de rest aan hem.

 

De rest van dit eetdagboek lees je op Eat.Run.Love, evenals het advies van de food coach.

REACTIES
LOG IN OM EEN REACTIE TE PLAATSEN

Inloggen Via Social

Inloggen met wachtwoord

Nog geen reacties