logo
FITSPIRATION

Voeding voor lang, dik, sterk en gezond haar

Voeding voor lang, dik, sterk en gezond haar

Wil je ook van die zeemeermin-lange lokken? Dat kan! Nog beter: je kunt je richting gezond haar éten. Schoonheid begint immers van binnen! Voor mij zijn mijn haren mijn trots. Ik ben gezegend met heel veel en gezond haar. Zoveel haar, dat ik in mijn jongere jaren met een bloempotkapsel heb moeten rondlopen (thanks mam) om te voorkomen dat er één grote dreadlock aan klitten op mijn koppie verscheen. Om aan de hele wereld te laten zien dat lang haar veel meer mijn ding was, bond ik daarom dan ook regelmatig een theedoek om m’n hoofd om alsnog dat lange staart effect te creëren. Heel zielig, I know. Vanaf het moment dat ik zelf mijn haar kon kammen werd de theedoek onmiddellijk omgewisseld voor echt lang, dik, sterk en gezond haar.

Hoe krijg je gezond haar

Ook jouw droomhaar is binnen handbereik. Besef wel dat jouw limiet qua haar grotendeels bepaald wordt door je geërfde genen, maar je kan de natuur zeker een handje helpen. Enerzijds met verzorging van binnenuit (vitamines uit voeding), anderzijds van buitenaf. Probeer je haar zo min mogelijk te wassen, föhnen, steilen en krullen. Zelf was ik m’n haar maximaal twee keer in de week met shampoo en conditioner. Ik doe eigenlijk nooit een haarmasker in m’n haar. In plaats daarvan doe ik iedere ochtend en avond na het borstelen een klein beetje van Artistique YouCare Sunshine in de punten. Wil je je haar laten groeien, ga dan iedere zes weken naar de kapper om de “fluisjes” (puntjes van een paar millimeter) van je haar eraf te laten knippen.

Voeding voor lang, dik, sterk en gezond haar

Voeding voor gezond haar

Belangrijker nog dan de voeding van buiten, is om voeding te eten die van binnenuit je haar beïnvloedt. Eten kan ervoor zorgen dat je haar sneller groeit, sterker wordt en mooi valt. Het kan zelfs het grijs worden voor je uitstellen. Een mooie volle bos haar valt of staat dus met een gezond en gevarieerd menu. Maar wat moet je nu precies op het menu zetten? Opvallend is dat de vitaminen en mineralen die je nodig hebt om bovengenoemde kwaliteiten te verkrijgen, bijna allemaal in dezelfde voedingsmiddelen te vinden zijn.

Allereerst is het belangrijk om (1) noten, zaden en pitten binnen te krijgen. Als je wilt dat je haar snel groeit, ga dan in ieder geval voor een paar paranoten per dag. Geniet verder vooral van (2) schaal- en schelpdieren, vis, lever, rood vlees, kaas en eieren. Gooi alsjeblieft niet de eidooier weg, want dit gele bolletje zorgt voor een extra groeispurt van je niet-grijs-wordende lokken. (3) Groente, peulvruchten, rijst en havermout combineren veel haar-voordelen en zijn tevens onmisbaar voor een perfect vallende look. En mijn meest favoriete: (4) chocolade. Weten waar dit wondermiddel specifiek goed voor is? Sprint dan snel naar mijn chocolade artikel om dit en nog drie extra andere voordelen te ontdekken.

Veganistische bonenburgers met porcini & havermout

Recept voor jouw gezonde droomhaar

Om jou extra te helpen verschijnt zeer binnenkort een recept online waar je gegarandeerd aan alle voedingseisen voldoet om gezond haar te krijgen waar je nu alleen nog maar van kan dromen. Wil je nu alvast beginnen met het kweken van gezond haar? Gooi dan bijvoorbeeld voor Claartje’s vegetarische bonenburgers eens op de barbecue of geniet van deze chocolade smoothie.

REACTIES
LOG IN OM EEN REACTIE TE PLAATSEN

Inloggen Via Social

Inloggen met wachtwoord

Nog geen reacties