logo
FITSPIRATION

Zomerfit video: 3x Workout ter voorbereiding van de vakantie

Zomerfit video: 3x Workout ter voorbereiding van de vakantie

Hoewel ik eigenlijk niet zo fan ben van de term ‘fitgirl’ is het een feit dat vrijwel iedere chick nadenkt over het bikiniseizoen zodra de zomer nadert. Wat je uitgangspunt ook is; nét iets fitter de zomer in is altijd mooi meegenomen. Toch? Daarom help ik je graag! Samen met INTERSPORT bedacht ik drie workouts die je thuis kunt doen, gewoon in de woonkamer of buiten op een grasveldje. Die workouts gaan er niet voor zorgen dat je 10 kilo afvalt in een week, natuurlijk. Maar ze helpen je wel om spieren op te bouwen. Die spieren zorgen ervoor dat je ook in rusttoestand meer energie verbruikt (en dus calorieën verbrandt) én dat je lichaam meer definitie krijgt – ‘tonen’ noemen ze dat in het Engels.

De drie oefeningen heb ik uitgekozen omdat ze zich focussen op het trainen van het hele lichaam: benen, billen, buik en bovenlijf. Bovendien heb je hier geen gekke sportschoolapparaten of andere attributen voor nodig. Je kunt ze altijd en overal doen. In de video’s leg ik uit hoe je ze doet en waar je op moet letten!

Don’t worry, I’m here to help you out :)

1: Plank

Oefening 1: Plank. Span je gehele core (dus buik- én rugspieren) goed aan, zodat je lichaam goed recht blijft. Oefen eerst een paar keer voor een spiegel zodat je weet of je de neiging hebt om door je rug te zakken. Hou dit 15 seconden vast. Herhaal 5 keer. Lukt dit goed? Probeer dan de plank 1 minuut lang achter elkaar vast te houden! Lukt dat ook goed? Til dan om de beurt één voet van de grond, terwijl de rest van je lichaam perfect stil blijft. 


2: Single leg hip raise

Oefening 2: Single leg hip raise. Deze oefening is knettergoed voor je bil- en beenspieren. In feite is dit een bruggetje dat je opbouwt vanaf de schouder, waarbij je om de beurt één been uitstrekt. Zorg dat je je billen omhoog brengt en dat je lichaam in een perfecte rechte lijn staat. Til dan voorzichtig je voet van de vloer. En knijpen, met die billen!


3: Knee to nose crunch

Oefening 3: Knee to nose crunches. Voor deze oefening begin je in een downward facing dog, dus met je billen omhoog. Je strekt één been omhoog en vervolgens breng je je knie richting je neus. Om je scheenbeen van de grond te houden moet je je buikspieren aanspannen! Herhaal vijf keer, aan allebei de kanten.

Zelf doe ik deze oefeningen het liefst elke dag. Als je ze eerst een week elke dag afwisselt, kun je ze na een week ook elke dag doen. Tien minuutjes – klaar!

Doe je mee?


– Dit is een advertorial, wat betekent dat het een gesponsord artikel is. Dat verandert verder niets: mijn mening blijft ongezouten, de inhoud blijft oprecht. – 

REACTIES
LOG IN OM EEN REACTIE TE PLAATSEN

Inloggen Via Social

Inloggen met wachtwoord

Nog geen reacties