logo
FITSPIRATION

Zomerfit video: Bikiniproof blijven op vakantie? Zo doe je dat!

Zomerfit video: Bikiniproof blijven op vakantie? Zo doe je dat!

Leuk en aardig dat je voor je op vakantie een beetje in shape wilt komen, maar als het aan mij ligt zorg ik ook vooral dat ik tíjdens mijn vakantie fit blijf. Daarvoor ga je natuurlijk niet ergens binnen staan sloven in een gym (mij niet gezien!). Ik doe altijd lekker een paar oefeningen die je prima aan het strand of aan de rand van het zwembad kunt uitvoeren. Want het blijft natuurlijk wel vakantie.

Twee workout video’s heb ik voor je, met oefeningen die komen uit de pilates hoek. Dat betekent dat de focus ligt op je core (buik- en rugspieren) en je billen en benen. Je krijgt er geen bulkende spieren van (denk Arnold Schwarzenegger), maar juist lange en slanke spieren (denk balletdanseres). Deze video’s maken deel uit van mijn samenwerking met INTERSPORT, waarbij we je helpen om zomerfit te worden. For the record: als je verwacht dat je 10 kilo afvalt in een week door het doen van deze oefeningen, dan word je teleurgesteld. Wonderen bestaan niet. Als je nét iets lekkerder in je vel wilt zitten als je in je bikini over het strand huppelt, doe mijn oefeningen dan vooral wel. Ze zijn namelijk wel bijzonder effectief, omdat je altijd meerdere grote spiergroepen in je lichaam traint. Daar heb ik ze namelijk op uitgezocht! Doe je mee? :)

-> Heb je mijn eerste 3 Zomerfit workout video’s al gezien? Klik hier om ze te bekijken!

Oefening 1: Superman

De officiële benaming voor deze oefening is volgens mij ‘Quadripled arm leg raises’ – maar dat is zo’n mond vol dat ik het gewoon lekker houd op ‘Superman’. Want uit die benaming maak je ook prima op wat de bedoeling is! Je begint vanuit een zittende houding op je handen en knieën. Span nu eerst je buikspieren aan, zodat je je core sterk maakt. Hierdoor blijft je rug recht. Terwijl de rest van je lichaam geen millimeter beweegt, strek je voorzichtig je linkerbeen naar achter en vervolgens je rechterarm naar voren. Het is zwaarder dan je denkt, en langzamer en gecontroleerder je de beweging uitvoert, hoe meer je je spieren traint! Zelf houd ik de Superman meestal zo’n 10 seconden vast per kant, en dat aan allebei de kanten 5x. Als je meer uitdaging wilt kun je je arm en been naar de zijkant bewegen – bekijk de video om te zien wat ik precies bedoel.


Oefening 2: Leg lift

Echt een pilates oefening, deze workout voor je bovenbenen, billen en dijen. Je begint in een liggende houding op je zij. Je voelt al dat je je buikspieren moet aanspannen om je balans te houden, anders val je om! Vervolgens span je ook je beenspieren aan en beweeg je je been omhoog. Let erop dat je continu alle spieren in je lijf aangespannen houdt (behalve je schouders en nek) – met name je buikspieren hebben de neiging om vanzelf weer te ontspannen. Als variatie kun je de Hot Potato doen. Daarvoor tik je met je teen de grond aan, eerst voor, dan achter. Je raakt de grond zo kort mogelijk, bijvoorbeeld alsof de grond heel erg heet is. Je been stuitert als het ware steeds omhoog. Denk erom: de rest van je lichaam houd je weer perfect stil! Deze oefening doe ik zelf meestal een minuut, per zijde.

Je kunt alle andere video’s plus extra tips om zomerfit te worden en blijven vinden op de website van INTERSPORT! Ga jij deze oefeningen proberen? Of heb jij andere tips om fit te blijven op vakantie? Laat het me vooral hieronder weten in de comments!


– Dit is een advertorial, wat betekent dat het een gesponsord artikel is. Dat verandert verder niets: mijn mening blijft ongezouten, de inhoud blijft oprecht. – 

REACTIES
LOG IN OM EEN REACTIE TE PLAATSEN

Inloggen Via Social

Inloggen met wachtwoord

Nog geen reacties