logo
Nutella banaan ei pancakes

Nog steeds ben ik niet dol op het tellen van calorieën – kom op, daar hebben we toch geen tijd voor?! – maar soms is het fijn om te weten wat er ongeveer aan calorieën in een maaltijd zit. Sarah en ik zetten eerder vijf hoofdgerechten onder elkaar met maximaal 500 calorieën (check: 5x avondeten onder de 500 kcal) en trekken die lijn nog even door met een lijstje voor ontbijtjes. De volgende vijf recepten bevatten allemaal om en nabij de 300 calorieën. En nee, het zijn niet alleen maar sapjes (wat overigens geen slecht idee is als ontbijt), want we houden van variatie.

shakshuka

1. Shakshuka

Dit heerlijk Noord-Afrikaans recept is geïnspireerd op mijn bezoekje aan het W hotel waar ik een heerlijke Shakshuka voorgeschoteld kreeg bij het hotelrestaurant op de bovenste verdieping: Mr. Porter.

Voedingswaarden: 312 kcal p.p.

18 gram eiwit – 16 gram koolhydraten – 22 gram vetten

pizza omelet zongedroogde tomaat

2. Healthy breakfast pizza

Yes, pizza als ontbijt! Wie kan dat weerstaan? Juist, niemand! En dat met slechts 318 calorieën per portie.

Voedingswaarden: 318 kcal p.p.

24 gram eiwit – 12 gram koolhydraten – 22 gram vetten

gezonde chocolade ijs

3. Gezond chocolade ijs

Net als pizza is ijs eten in de ochtend een echte verwennerij. We hebben al meerdere ijs recepten gedeeld (check o.a. dit heerlijke avocado pistache ijs) maar voor dit ontbijtje kiezen we voor chocolade. Want wie wil er nou niet wakker worden met chocolade?

Voedingswaarden: 291 kcal p.p.

8 gram eiwit – 44 gram koolhydraten – 10 gram vetten

fruit bowl kiwi geitenkaas

4. Verrassende breakfast bowl

De breakfast bowl is overgewaaid vanuit Amerika waar het een ware rage is. Je kunt natuurlijk ook een fruitpapje maken door de ingrediënten in de blender te mengen, maar wij vinden het leuker om nog een beetje te kunnen kauwen. Wist je dat je daardoor ook eerder verzadigd raakt, omdat je hersenen dankzij de kauwbeweging (na 20 minuten) een seintje krijgen dat je vol zit? Wanneer je drinkt en dus geen kauwbeweging maakt, krijgen je hersenen dat seintje niet en voel je je dus minder verzadigd.

Voedingswaarden: 316 kcal p.p.

10 gram eiwit – 34 gram koolhydraten – 17 gram vetten

Nutella banaan ei pancakes

5. Foodporn Nutella pannenkoekjes

We zeiden dat we alleen maar gezonde recepten voor je hebben en we houden ons aan onze belofte. Sort of… Soms mag je jezelf namelijk best een beetje kietelen! Het criterium voor deze lijst is dat het gerecht rond de 300 calorieën is per portie, en dat zijn deze pannenkoekjes ook – zelfs inclusief Nutella. Dus kom maar hier met die Nutella pot!

Voedingswaarden: 303 kcal p.p. (inclusief Nutella)

9 gram vetten – 41 gram koolhydraten – 13 gram vetten

REACTIES
LOG IN OM EEN REACTIE TE PLAATSEN

Inloggen Via Social

Inloggen met wachtwoord

Nog geen reacties